FAKTA KEHIDUPAN

KERUGIAN MENINGGALKAN SOLAT

1) SUBUH = cahaya wajah akan pudar
2) ZOHOR =  berkat pendapatan akan hilang
3) ASAR  = kesihatan mula terganggu
4) MAGHRIB = pertolongan anak akan jauh di akhirat nanti
5) ISYAK = kedamaian masa tidur


NASIHAT KUBUR 

= terangilah aku dengan solat tahajud kerana aku adalah tempat yang gelap
= luaskanlah dengan silaturrahim kerana aku adalah tempat yang sempit
= banyakkanlah dengan bacaan Al - Quran kerana aku adalah tempat yang paling sepi
= banyakkanlah aku dengan amal sedekah kerana aku adalah tempat binatang yang paling menjijikkan
= solatlah 5 waktu kerana aku yang menyempitmu sehingga hancur
= puasa di bulan ramadhan kerana aku adalah tempat yang merendammu dengan cairan yang sangat sakit


3 PERKARA YANG TIDAK AKAN KEMBALI

1 = MASA
2 = KESEMPATAN / PELUANG
3 = KATA - KATA

Comments